ciklus od 19 kompozicija

Eikonoise objavio debitantski album pod nazivom ‘Immanens’

U odabiru naziva Immanens, koji objedinjuje 19. zasebnih cjelina, očituje se ono nešto stilski neodredivo, specifično, samosvojno, unikatno, originalno i neponovljivo

Immanens je konceptualni naziv debitantskog albuma projekta Eikonoise. Album obuhvaća ciklus od 19 kompozicija nastalih u rasponu od petnaestak godina, kao produkt višegodišnje suradnje umjetnika iz različitih područja muzičkog i vizualnog izraza. U odabiru naziva Immanens, koji objedinjuje 19. zasebnih cjelina, očituje se ono nešto stilski neodredivo, specifično, samosvojno, unikatno, originalno i neponovljivo.

Imanentno je u svojem značenju urođeno, unutrašnje, neodvojivo; koje je u samoj stvari, u njezinoj naravi, a to je u  ovom slučaju ono zvukovno, imanentnost zvuka. Zvuk kao osjet raznolikosti, kao forma koja se oblikuje, utjelovljenje sile, neprekinute radnje, zvuk kao neuhvatljivost alikvotne i dinamičke strukture tonova. Immanens u svojoj težnji prema otvorenosti samog djela, raznolikosti i slojevitosti zvukovnog oblikovanja ne upada u šablonu današnjih hibridnih muzičkih okvira. 

Stoga je album teško smjestiti u bilo kakav jasan stil u smislu glazbenih žanrova, jer u svojem pristupu prvenstveno odabire sam zvuk kao izraz, u svojoj neposrednosti i prezentnosti, kao glavni element, kao paradigmu, jedinstveni poticaj i izazov, početak i kraj oblikovnog procesa. Takav pristup podsjeća i vodi prema eksperimentalnom načinu rada i istraživanja, ali umjereno i u granicama eksperimenta koji ne postaje samome sebi svrhom.

Neophodno je spomenuti afinitete na kojima se od samih početaka gradila estetika Eikonoise-a i koji najneposrednije opisuju neke od stvaralačkih principa i načela oblikovanja, a to su: Brian Eno i njegov ambijentalni koncept, kolažiranje, minimalizam i faktor slučajnosti; Arvo Pärt i ekstremna redukcija zvukovnog materijala, duboka produhovljenost, bezvremenska ljepota, sakralni minimalizam, duhovna moć i “ljubav za svaku notu”; Steve Reich s tehnikom nježnih faznih pomaka, hipnotičkim ponavljanjem ritamskih uzoraka, naglašenim meditativnim ozračjem i jednostavnošću, pod geslom svih minimalista “više je manje, manje je više”.

Minimalizam i grafičke notacije Johna Cagea, ritmičke strukture Igora Stravinskog, “Intonarumori” i razne dekonstrukcije klasičnih instrumenata Luigija Russola, sakupljanje i propitivanje potencijalnih muzičkih vrijednosti konkretnih zvukova snimanjem na magnetofonsku vrpcu Pierrea Schaeffera i općenito temeljne promjene umjetničkih praksi koje donose brojni avangardni stilovi 20. stoljeća u proširenim umjetničkim aktivnostima na tehničkom i estetskom polju, prelaženjima granica harmonične i kanonizirane glazbe. 

Neizostavno je stvaralaštvo i utjecaj suvremenih umjetnika skandinavskog zvuka a to su: Eivind Aarset, Nils Petter Molvær, Bugge Wesseltoft, Jan Bang, Arve Henriksen, Erland Dahlen, i dr. Immanens je zvuk u svojoj imanentnoj pojavnosti i apsolutnosti forme, izdvojen iz onoga svakodnevnog i samorazumljivog, koji nam otvara mogućnosti da stvaramo nova iskustva koja nisu već prefigurirana u uobičajenome i poznatome.

Eikonoise je kolaž, organizacija, montaža, rez, trenutak; realnost svedena na trenutak koja prebiva između dva ništavila, samoća, trenutačna odluka, izvornost, neponovljivost, neuhvatljivost.

Eikonoise u svojem izrazu teži izvornosti, slučaju, originalnosti, unikatnosti, samosvojnosti i neponovljivosti izraza. Boja i zvuk dva su elementa u svojoj neuhvatljivosti, dijalektika vidljivoga i čujnoga, dva počela, izvora energije nešto što nam uvijek bježi i nestaje.

Eikonoise se oslanja na svoje lokalno vrijeme, zatvara se u svoje vlastito intimno trajanje, samoću, intimnost svijesti. To je samotna meditacija, jer svijest posjeduje nepomičnost izdvojenog trenutka jednom kad smo je dosegnuli u samotnoj meditaciji (G. Bachelard), i trenutak u svojoj intuitivnoj neovisnosti. Posve diskontinuirano svojstvo vremena, jer ništavilo je jedini kontinuitet, i trenutak u apsolutnom smislu sveden na točku.

Melodija dobiva smisao jedino raznolikošću svojih zvukova, jer zvuk kao osjetljiva materija u svojoj unutarnjosti posjeduje raznolik život, on se neprestano mijenja, jer osjet je raznolikost i jedino ga pamćenje čini jednoobraznim. (G. Bachelard) 

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije