Spavanje u krevetu u kabini, koliko god taj krevet bio udoban, moći će se računati pod dnevni odmor, ali ne i pod tjedni
Hrvatska je bila među državama članicama koje su se tome
protivile, ali Vijeće EU u sastavu ministara prometa preksinoć se
složilo s općim pristupom za novi paket propisa o mobilnosti,
koji će uvesti novosti kao što je obveza za vozače kamiona da
redoviti tjedni odmor od vožnje provode izvan kabine.
Drugim riječima, spavanje u krevetu u kabini, koliko god taj
krevet bio udoban, moći će se računati pod dnevni odmor, ali neće
se više moći računati kao tjedni odmor.
Druga je novost obveza (do kraja 2024.) uvođenja pametnog
tahografa, koji će bilježiti kada i gdje je neki kamion prešao
državnu granicu, kao i aktivnosti utovara i istovara. Jedan od
ciljeva ove reforme sektora cestovnog prijevoza na razini EU je
da se spriječi tzv. sustavna kabotaža, odnosno situacije u kojima
prijevozničko poduzeće iz jedne države članice zapravo sustavno
radi na tlu druge države članice EU. U tome će pomoći pametni
tahografi.
Također, mijenjat će se i praksa u kojoj, primjerice, hrvatski
kamion koji vozi robu do Njemačke može, na povratku, kad je
prazan, neograničeni broj puta stati negdje usput i ukrcavati
robu koju vozi u Hrvatsku. Po novim pravilima, na putu prema
zemlji odredišta i na putu natrag bit će dopuštene najviše dvije
dodatne aktivnosti utovara/istovara u oba smjera, a za sve
aktivnosti iznad toga morat će se primjenjivati režim koji
vrijedi za upućene radnike.
– Rasprava je zaista bila žustra, sastanak se oduljio i nakon
ponoći. Austrijsko predsjedništvo predložilo je kompromisni
prijedlog, mi ga, nažalost, nismo mogli podržati zbog niza
pitanja, od spavanja vozača u kabini do pametnog tahografa, ali
idemo dalje. Ostali smo u manjini, nije problem – komentirao je
ministar Oleg Butković ishod sastanka u Vijeću
EU.