Prodavači će morati učiti kako očuvati kvalitetu robe, ali i o zaštiti na radu
Kemija u dimnjačarstvu, poslovna komunikacija, dimnjačarski
radovi i dimnjačarski projekt – novi su predmeti koji
će dočekati one učenike koji se odluče upisati taj nastavni smjer
u školama po dualnom modelu obrazovanja.
Uz spomenute, među obveznim nastavnim predmetima učenici koji će
se školovati za dimnjačara učit će
i hrvatski i engleski jezik, imat će
tjelesni, matematiku, etiku ili vjeronauk,
a na listi izbornih predmeta bit će predmeti poput ekologije,
robotizacije, energetske učinkovitosti, kao i sustava
dojavljivanja požara.
U prvom i drugom razredu te strukovne škole učenik će birati
jedan izborni predmet, dok će u trećem razredu s liste
izbornih morati birati dva predmeta koja će mu se upisivati u
svjedodžbu. U završnom, trećem razredu, ti će učenici utrošiti
čak 608 sati na dimnjačarskoj praksi, najviše kroz trogodišnje
školovanje.
Sve navedeno sadržaj je strukovnog kurikula za dimnjačare, koji
je u posjedu Večernjeg lista, kao i sadržaji strukovnih kurikula
za staklare, kozmetičare, ali i trgovce koji će se školovati
prema dualnom modelu obrazovanja.
Podsjetimo, po eksperimentalnoj provedbi “Škole za život” dualni
obrazovni model, za koji se još moraju propisati i definirati
zakonska pravila, ali i obveze kako za poslodavce tako i
za strukovne škole, kao i obveze po kojima će ubuduće raditi
mentori, sada jedni od najvažnijih ljudi obrazovnog sektora,
provodi se u 13 srednjih škola, a takav je model, koji naglasak
stavlja na obuku kvalitetnih majstora zaživio zahvaljujući
velikoj suradnji Hrvatske s Njemačkom i Švicarskom.
Tako će budući dimnjačari u svojemu trogodišnjem školovanju
praktični dio posla učiti u dimnjačarskom praktikumu ustanove za
strukovno obrazovanje, u dimnjačarskom laboratoriju te
u dimnjačarskoj tvrtki kod poslodavca. Učenici prvih
razreda veći dio učenja temeljenog na radu stjecat će u
praktikumu i laboratoriju do navršenih 15 godina, da nakon toga
učit će kod poslodavca.
– Poslodavac će neposredno prije početka prakse u tvrtki provesti
selekcijski postupak s polaznicima te pratiti njihov napredak
tijekom prve godine obrazovanja. Poslodavac i polaznik sklopit će
ugovor o dualnom obrazovanju.
U drugoj i trećoj godini obrazovanja poslodavac će s polaznicima
sklopiti ugovor kojim će se regulirati radni odnos. Polaznik koji
ne sklopi ugovor o radu neće moći nastaviti obrazovanje prema
modelu dualnog obrazovanja. Mentor kod poslodavca kontinuirano
prati, a najmanje jedanput mjesečno vrednuje postignuća
učenika te o tome obavještava nastavnika koji je zadužen za
dimnjačarsku praksu – osnovna su pravila propisana u kurikulima
za dualni model obrazovanja koji se počeo primjenjivati kod nas.
Kozmetička njega, wellness i spa tretmani, masažne tehnike,
šminkanje – dio su praktičnog sadržaja koji će u četverogodišnjem
obrazovnom ciklusu morati svladati oni učenici koji se odluče
školovati za kozmetičara/kozmetičarku. Uz to među obveznim
općeobrazovnim predmetima imat će kemiju, biologiju, fiziku, a
učit će i dermatologiju, o trendovima u struci te o filmskoj i
kazališnoj šminki.
Tim učenicima, kao i onima koji se školuju u dualnom modelu
obrazovanja profesori i mentori morat će
unaprijed najaviti i objasniti što se i kako vrednuje u
predmetima.
– Praćenje i informiranje polaznika o njegovu napretku provodi se
kontinuirano. Napredak polaznika prati se pisanim bilješkama, dok
se razina usvojenosti ishoda učenja prati ocjenom. Na kraju
nastavne godine izražava se zaključna ocjena iz nastavnog
predmeta koja uključuje sve komponente – istaknuto je u
propisanim kurikulima dualnog obrazovanja.
A zaključna ocjena iz svih predmeta, kako obaveznih tako i
stručnih, nije aritmetička sredina pojedinačnih ocjena, kako su
to navikli učenici, već ona mora biti pokazatelj polaznikova
napretka u učenju i savladavanju vještina, stjecanju navika te
stupnja samostalnosti i odgovornosti u obavljanju svakodnevnih
zadataka. Svi oni učenici koji su ili će se tek po dualnom modelu
obrazovanja upisivati za kozmetičare tjedno će imati, gledamo li
samo općeobrazovne sadržaje, po tri sata matematike i hrvatskog
jezika, jedan sat vjeronauka ili etike i po dva sata kemije,
fizike i biologije…
KOZMETIČAR
4 godine školovanja
Opći predmeti: hrvatski, strani jezik, vjeronauk/etika, tjelesni,
biologija, kemija, fizika, matematika
Strukovni predmeti:
komunikacijske vještine, informatika u struci, poduzetništvo u
struci, kozmetologija, ljekovito bilje, dermatologija, anatomija
i fiziologija, nutricionizam
Izborni predmeti:
strani jezik u struci, latinski jezik, šminka kroz
povijest, kozmetička pedikura, prirodna kozmetika,
oblikovanje tijela, kazališna i filmska šminka
Učenje temeljeno na radu:
kozmetička njega, wellness i spa tretmani, kozmetičke masažne
tehnike, šminkanje, kozmetička praksa
STAKLAR
3 godine školovanja
Opći predmeti: hrvatski, strani jezik, tjelesni, vjeronauk/etika,
matematika
Strukovni predmeti: materijali u staklarstvu, matematika u
struci, tehnološko crtanje s konstrukcijama, računalstvo u
struci, poslovanje i poslovna komunikacija, tehnologija zanimanja
Izborni predmeti:
osnove programiranja CNC stroja, upravljanje CNC strojem, osnove
programiranja IS strojeva, povijest staklarstva, likovno
izražavanje, dizajn u staklarstvu
Učenje temeljeno na radu:
stručna praksa
DIMNJAČAR
3 godine školovanja
Opći predmeti: hrvatski, strani jezik, matematika, tjelesni,
etika/vjeronauk
Strukovni predmeti:
dimnjačarstvo, kemija u dimnjačarstvu, poslovna komunikacija u
dimnjačarstvu, informatika
Izborni predmeti: ekologija, energetska učinkovitost,
robotizacija u dimnjačarstvu, sustav dojavljivanja požara,
ventilacija i mikroklima
Učenje temeljeno na radu: dimnjačarski radovi, dimnjačarski
projekt, dimnjačarska tvrtka
Dimnjačari će se školovati:
1. godina: 1292 sata
2. godina: 1471 sata
3. godina: 1280 sati