Gradonačelnik Srpak je poslao pismo i zatražio da se u centru grada postave semafori
Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak poslao je Hrvatskim
cestama pismo u kojem navodi kako zbog gustog prometa teretnih
vozila smatra da je došlo vrijeme i potreba da se u centru
grada na centralnom raskršću, blizu graničnog prijelaza promet
regulira sa semaforima. Ovih dana je stigao odgovor, no kako se
čini, od semafora za sada neće biti ništa. U nastavku
prenosimo odgovor Hrvatskih cesta koji potpisuje voditelj
poslovne jedinice Stjepan Marković.
‘Na osnovu vašeg dopisa kojim predlažete poduzimanje mjera za
povećanje sigurnosti prometa na raskrižju državne ceste DC209 i
županijske ceste ŽC2003 u Murskom Središću, a sve zbog povećanog
intenziteta prometa u zoni graničnog prijelaza sa Republikom
Slovenijom koji se nalazi neposredno centra Grada Mursko
Središće, razmatrajući vaš zahtjev, uvidom u dokumentaciju iz
proteklih godina, utvrdili smo:
– svakodnevnu prisutnost teretnih vozila od čega veliki broj
vozila u tranzitu koja prelaze granicu te se prije prelaska
zadržavaju u zoni raskrižja u centru grada čime ometaju prolaz
raskrižjem i utječu na sigurnost sudionika u prometu, naročito
pješaka koji ne mogu normalno koristiti postojeće pješačke
prijelaze
– potrebu za pronalaženjem prometnog rješenja (mogućnost
zaustavljanja teretnih vozila na ulasku u grad i sinkronizirano
propuštanje) kojim bi se smanjio broj dolaska vozila u centar
grada i time spriječilo zaustavljanje i stvaranje kolone u
samom raskrižju prije prelaska granice
– potrebu smanjenja broja teretnih vozila, prije svega vozila u
tranzitu koji se bezrazložno pojavljuju na pravcu Lendava –
Mursko Središće – Čakovec i obratno
– potrebu razmatranja mogućeg preusmjeravanja prometa u
tranzitu i teških teretnih vozila kako u Hrvatskojm tako i u
Sloveniji na granične prijelaze Trnovec – Dravsko Središće i
Goričan
S obzirom na PGDP, položaj graničnog prijelaza i činjenicu da sav
promet u tranzitu prolazi po cijeloj dužini Grada Mursko Središće
problem nije moguće riješiti u potpunosti parcijalnim mjerama,
već je potrebno nastaviti sa aktivnostima vezanim za premještanje
prometa koji gravitira u oba smjera i to izgradnjom obilaznice
Murskog Središća koja je definirana prostornim planom Murskog
Središća.
Zbog specifičnosti raskrižja koje čine DC209 i ŽC2003, u cilju
poboljšanja trenutnog stanja i sigurnijeg vođenja prometa
Hrvatske ceste d.o.o. Zagreb u Plan investicijskog održavanja za
2019. godinu uvrstit će izradu varijantnih rješenja i projektne
dokumentacije za uređenje raskrižja, a nakon dovršenja iste u
narednom razdoblju pristupiti realizaciji projekta.’