INSPEKCIJA NA A3 I A4

Inspekcija utvrdila: Na autocesti Zagreb – Goričan zaštitne ograde preblizu stupova i portala

Na 45,43 posto pregledanih dionica nije utvrđena razina zaštite koju cesta mora pružati prema EuroRAP sigurnosnim standardima

Fakultet prometnih znanosti, kao tehnički partner Hrvatskog
autokluba, koji je nositelj licence EuroRAP/iRAP, u srpnju 2018.,
proveo je inspekciju i kodiranje 10 odabranih dionica autoceste
A3 (Bregana – Zagreb Istok) i 11 dionica autoceste A4 (Zagreb –
Goričan).

Iz rezultata izvješća koje je jučer predstavio u HAK-u vidljivo
je da na 45,43 posto pregledanih dionica A3 i A4 nije utvrđena
razina zaštite koju cesta pruža u slučaju pogreške vozača
uvjetovana postojećim EuroRAP/iRAP sigurnosnim standardima za
osobna vozila. Preostalih 54,57 posto cestovnih segmenata
ocijenjeno je zadovoljavajućim SRS (engleski: Star Rating Score)
ocjenama, od čega je 51,49 posto dionica dobilo tri zvjezdice,
dok je 3,08 posto dionica dobilo četiri zvjezdice.

U Izvješću se navodi da se nedostatci na većem broju lokacija
odnose na postavljanje zaštitne odbojne ograde neposredno uz
stupove nadvožnjaka i portala, čime se ne osigurava dostatna
razina zaštite u slučaju naleta vozila na odbojnu ogradu. Pri
udara vozila u odbojnu ogradu na takvim mjestima, ograda se može
deformirati pa postoji mogućnost udara vozila u stup nadvožnjaka
ili portala. Dr. Marko Ševrović s Fakulteta
prometnih znanosti istaknuo je da su autoceste u Hrvatskoj
najsigurnije ceste, ali i da postoje područja za poboljšanje.

Hrvatske autoceste su pak u postupku javne nabave za izradu
projektne dokumentacije za usklađenje zaštitne ograde sa
zahtjevima iz propisa, a cilj projekta je, navode, povećanje
sigurnosti prometa kroz poboljšanje pasivnih sustava zaštite što
će izravno utjecati na smanjenje posljedica prometnih nesreća.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije