Hrvatski vozni park

Naši auti su među najstarijima u Europi, a ni ne vozimo ih koliko želimo

Naši auti su među najstarijima u EU-u, a vozimo ih manje no što želimo jer je gorivo preskupo. No nije sve tako crno

Hrvatski vozni park neumoljivo stari. Prosječna starost
automobila se prošle godine u Hrvatskoj opasno približila brojci
od 13 godina, a još prije jednog desetljeća vozili smo
automobile koji su bili prosječno mlađi od deset godina, piše
portal 24sata.hr.

Razlog rasta starosti automobila je krah tržišta novih
automobila, koji se dogodio uslijed posljednje velike ekonomske
krize prije desetak godina. Tržište se od tada ni približno nije
oporavilo, a usporedno je osjetno porastao uvoz rabljenih
auta iz inozemstva, što za posljedicu ima to da se iz godine
u godinu vozimo u sve starijim i nesigurnijim autima, koji su
usto osjetno veći zagađivači nego novi moderni auti.

Primjerice 13 godina star dizelski auto s ekološkom normom Euro 4
u atmosferu izbacuje  tri puta više dušikovih oksida i pet
puta više štetnih mikroskopskih čestica nego novi model s normom
Euro 6. Također, automobil koji je prije trinaest godina s pet
zvjezdica smatran maksimalno sigurnim, prema današnjim
kriterijima testa teško bi dobio više od jedne
zvjezdice. 

No nije jedini problem domaćih vozača samo to što nemaju novac za
nove automobile, još više zabrinjava činjenica što mnogi
zbog preskupoga goriva te automobile ni ne mogu voziti koliko bi
trebali i željeli. 

Prije petnaestak godina auti su u Hrvatskoj prosječno prelazili
oko 15.000 kilometara, a danas manje od 13.000. No slična je
situacija i u drugim državama EU-a. U Njemačkoj je prosjek,
također zbog velikog rasta cijena goriva, pao na samo 13.900
kilometara, a čak 49 % automobila godišnje prelazi manje od
10.000 kilometara. S druge strane, u SAD-u, gdje litra goriva
prosječno stoji manje od pet kuna, jedanautomobil u na godinu
prelazi gotovo 26.000 km.

Ipak, nije sve tako crno. S obzirom na mali pad kupnje rabljenih
automobila iz uvoza i osjetni rast tržišta novih automobila ove
godine prosječna starost novih automobila u Hrvatskoj mogla bi
uskoro napokon početi opadati.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije