Zaključak konferencije je kako u sportskim klubovima treba osigurati da s najmlađom djecom rade samo školovani kineziolozi
Znajući koliko je edukacija i razmjena iskustava važna, treneri gimnastičkog kluba Marijan Zadravec Macan prisustvovali su 4. znanstveno-stručnoj konferenciji “Motorička znanja djece” koja je bila održana na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.
Glavna tema stručnog skupa bila su motorička znanja djece predškolske i školske dobi. Po prvi put su javnosti predstavljeni rezultati upravo provedenog trogodišnjeg projekta Hrvatske zaklade za znanost “Motorička znanja djece predškolske dobi” 2015-2018.
Uzorak ispitanika u ovom istraživanju činilo je oko 3000 dječaka i djevojčica predškolske dobi u rasponu od 3 do 7 godina starosti iz različitih dijelova Republike Hrvatske koji su testirani u više desetaka testova.
Trenerica u GK Marijan Zadravec Macan i voditeljica Univerzalne sportske igraonice i škole Tanja Mesarić Novak izjavila je tom prigodom kako je bilo lijepo ponovno se sresti s kolegama kineziolozima te izmijeniti iskustva. – Osim toga dogovarali smo međusobnu suradnju oko novih projekata i budućih edukacija. Ono što smo cijelo vrijeme znali i vodili se time u klubu je to da je gore spomenuto istraživanje pokazalo da djeca koja su uključena u program sportskih klubova u kojima je vrlo rano cilj ostvarivanje sportskih rezultata, imaju slabije rezultate u testu motoričkih znanja od djece uključene u višestrane sportske programe, pa čak i od djece koja nisu uključena u sportske aktivnosti. Od ključne je važnosti svestrani razvoj djeteta. Zato i provodimo verificirane programe sportske gimnastike u Macanovom domu te Univerzalnu sportsku igraonicu i školu u NGC-u Aton gdje djeca dobivaju osnovna znanja iz mase sportova kao što su: gimnastika, atletika, plivanje, odbojka, rukomet, nogomet, košarka, badminton, stolni tenis, tenis, streličarstvo, boks, rekla je Mesarić Novak.
Zaključak konferencije je kako u sportskim klubovima treba osigurati da s najmlađom djecom rade samo školovani kineziolozi koji mogu prepoznati i izmjeriti nedostatke u motoričkom statusu djeteta i višestrano usmjeriti razvoj motoričkih znanja i sposobnosti bez prerane specijalizacije štetne po zdravlje i razvoj djeteta.