
Temeljno shvaćanje pismenosti podrazumijeva kompetencije u području čitanja, pisanja i računanja
Pismenost obuhvaća mnogo više od toga, ona uključuje osposobljenost za čitanje s razumijevanjem, vještine komuniciranja, znanja stranih jezika i korištenja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija, osposobljenost za rješavanje problema, vještine i spremnosti za timski rad, prihvaćanje drugih i drukčijih te osposobljenost za trajno učenje. Uz osnovnu pismenost suvremeno društvo teži kontinuiranom razvoju drugih oblika pismenosti: informatička, matematička, znanstvena, metodološka, ekološka itd.
Pismenost čine temeljna znana i vještine koje su prepoznate kao
preduvjet cjeloživotnom učenju, kompetencijama što ih je potrebno
steći tijekom inicijalnog obrazovanja za uspješno učenje tijekom
ostatka života. Pismenost je temelj za napredak društva. Ona
pojedincu omogućuje da spremno prihvati izazove globalizacije,
promjene u društvu i gospodarstvu, pojavu novih tehnologija
itd.

I. osnovna škola Čakovec jedna je od najaktivnijih škola u
Hrvatskoj u razvoju međunarodne suradnje kroz programe Europske
komisije. Ovih dana škola privodi kraju projekt Erasmus+ KA2
Ecological literacy u kojem smo u prošle dvije godine aktivno
razvijali ekološku pismenost učitelja, učenika, roditelja i
lokalne zajednice u suradnji s partnerskim školama iz Rumunjske,
Turske, Portugala, Litve i Cipra. Aktivno smo učili i istraživali
o konceptima zelene energije, zelene kuće, čiste energije,
upoznali smo obnovljive izvore energije, utjecaj zagađenja na
vremenske (ne)prilike i prirodne nepogode, smanjenje kvalitete
života zbog različitih vrsta zagađenja,…

Projektni rezultati predstavljeni su na mnogim lokalnim, regionalnim, državnim i međunarodnim konferencijama u svim partnerskim zemljama. Najvažniji projektni rezultati su razvoj ekološke i informatičke pismenosti, komunikacije na stranom jeziku, sklapanje čvrste suradnje i prijateljstava za cijeli život među više od šestotinjak aktivnih sudionika u projektu iz šest različitih zemalja.



