OŠ STRAHONINEC Job shadowing u Poljskoj

>> OŠ Strahoninec: Job shadowing u Poljskoj

U sklopu Erasmus+ KA1 projekta OŠ Strahoninec “Iskorak u budućnost – Step into the future”, učiteljica razredne nastave Petra Žganec i engleskog jezika Tamara Vidović bile su tjedan dana na job shadowingu (radu u sjeni) u malom gradu Brodnica u središnjoj Poljskoj.

Job shadowing podrazumijeva svojevrsnu praksu ili učenje iz prve ruke u zemljama EU. Poljska je bila njihov izbor jer su kroz druge Erasmus+ KA2 projekte sa školom Szkola Podstawowa nr2 i učiteljicom i koordinatoricom projekta Marzenom Kaszynska uspješno surađivale i jer smatraju da je poljski obrazovni sustav iznimno zanimljiv i vrijedan pažnje, osobito sada kada i mi, baš kao i oni, prolazimo kroz reformu obrazovanja.

U Poljskoj je do nedavno sustav obrazovanja bio organiziran u tri razine, prva razina (primary school) traje šest godina, druga (middle school) tri i treća (high school) također tri. No, konzervativna vladajuća stranka Pravo i pravda (PiS)odlučila je 2016. godine zamijeniti sustav obrazovanja u tri razine, sustavom u dvije razine. Prema tome djeca bi na prvoj razini, bila zadržana dvije godine dulje prije nego li bi krenuli u srednje škole (treća razina), a druga razina (middle school) bi potpuno nestala. Tako danas, Poljska ima “naš sistem 8+4” i po prvi puta imaju 7. razred.

Škola Szkola Podstawowa nr 2 ima oko 700 učenika, oko 100 učitelja i tim stručnih suradnika koji se sastoji od: pedagoga, psihologa, logopeda, defektologa i medicinske sestre. Učenici su organizirani u 22 razredna odjela., a u sklopu škole je i vrtić. Nastava počinje u 8 sati, a završava u 16.05 sati. Satovi, kao i kod nas, traju 45 minuta, a dnevno, ovisno o dobi učenika, mogu imati i do sedam nastavnih predmeta koji se ne razlikuju mnogo od naših. Engleski jezik počinju učiti još u vrtiću, a u sedmom razrednu obavezan je i drugi strani jezik – njemački.

Učiteljica Tamara Vidović prisustvovala je nastavi engleskog jezika, a učiteljica Petra Žganec sudjelovala je u nastavi 2. razreda za učenike s posebnim potrebama.

Mentorice Marzena (učiteljica razredne nastave i defektolog) i Gosia (učiteljica engleskog jezika) demonstrirale su rad s različitim web aplikacijama za učenje na računalu. Svaki učenik na satu ima osigurano korištenje laptopa i sve učionice imaju pametne ploče pa bez problema mogu na takav, zabavan način učiti, uvježbavati ili ponavljati gradivo. Svoje vještine grafomotorike razvijaju i pomoću ozobota. Ozobot je “mali robot” koji slijedi pravilno nacrtane linije isprekidane zadanim kodovima. Učenici su vrlo zainteresirani za rad s ozobotima, a prema pričanju učiteljice Marzene, ozoboti su dobrim dijelom zaslužni za njihov napredak u grafomotorici.

Za kraj su održale i videokonferenciju s učenicima 2. razreda iz Poljske i iz 3.a razreda (razredom učiteljice Petre) te na obostrano zadovoljstvo i veselje povezale male Poljake i male Hrvate.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije