Hrvatska će u 2018. sufinancirati nekoliko velikih infrastrukturnih i komunalnih projekata zajmom Europske investicijske banke (EIB) i to u iznosu od 300 milijuna eura, a dio tih sredstava ići će i za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Zaprešić – Čakovec.
Potvrdio je to danas župan Međimurske županije Matija Posavec nakon održanog radnog sastanka s četiri kolega župana u Varaždinskoj županiji, domaćinom Radimirom Čačićem, bjelovarsko-bilogorskim županom Damirom Bajsom, krapinsko-zagorskim županom Željkom Kolarom i koprivničko-križevačkim županom Darkom Korenom, a nakon potpisivanja Sporazuma o međusobnoj suradnji pet Županija.
“Ovakvi projekti i dobivanje sredstava za bolju prometnu povezanost i novu kvalitetu željezničkog prometa samo dokazuju kako su svi napori nas župana u okviru projekta “Sjever” urodili plodom i skoro će rezultirat modernijim i bržim putovanjem željeznicom“, zaključio je pritom Posavec i naglasio da je upravo zajednički projekt željeznice za sjever zemlje tijekom 2017. upućen Vladi RH na dopunu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture koji određuje prioritete razvoja, izgradnje, osuvremenjivanja, obnove i održavanja funkcionalnosti željezničkog infrastrukturnog sustava, a ovo je jedan od konkretnih rezultata istog.
Tako na relaciji Čakovec – Varaždin – Zabok – Zagreb putovanje vlakom traje 2 do 3 puta dulje nego putovanje osobnim automobilom, a takvo stanje u prometu uzrokuje iznimno lošu modalnu raspodjelu u kojoj željeznički prijevoz sudjeluje samo s 2% putovanja. To će se ovom modernizacijom bitno promijeniti, kako postaje prioritet hrvatske željezničke prometne strategije.
Apel Ministarstvu financija da uvede hitne mjere u tekstilnu, obućarsku i drvno-prerađivačku industriju!
Župani regija koje zajedno čine oko 700 tisuća stanovnika, smatraju kako su dugogodišnje investicije u kvalitetnijoj prometnoj povezanosti ključne za snažniji utjecaj sjevera zemlje prema ostatku Hrvatske, ali i kako je stanje željezničke infrastrukture iznimno loše.
“Stoga je ključno omogućiti pružanje kvalitetne željezničke usluge svim građanima i za to namaknuti europska sredstva što smo dokazali na sjeveru da znamo kako privući“, dodao je međimurski župan i naglasio kako to nije jedini apel koji će ići prema Vladi RH, već se pripremaju nove hitne mjere koje moraju uvažiti – za tekstilnu, obućarsku i drvno-prerađivačku industriju.
“Mi znamo što u našem kraju treba našim građanima bolje nego Zagreb, pa je na nama da s konkretnim prijedlozima prema Vladi zaštitimo dostojanstvo naših radnika. Ministarstvo financija mora napraviti paket mjera za ove tri industrije da im se digne prosjek plaća radnika na sjeveru zemlje, a očekujemo i veći angažman Hrvatskih cesta jer cestogradnja je nešto za čime vapimo u svih pet županija i tako dugo ćemo tražiti podršku, financije i ulaganje dok se ne počne ravnomjerno razvijati Hrvatska”, jasan je bio Posavec.
Smatramo da ne dobivamo dovoljno ni sredstava ni pažnje, trećina hrvatskih građana govori kajkavski, a dvije trećine proračuna puni se upravo s tog područja na kojem se govori “kaj”, rekao je Čačić dok Koren dodao kako je smisao inicijative da se prepoznaju projekti koji su bitni za cjelokupni prostor sjeverne i središnje Hrvatske, područja od kojeg cijela država najviše i dobiva.
“Mi podržavamo da država investira u Slavoniju, ali želimo da država stane i iza naših projekata te da se oni čim prije realiziraju“, naglasio je pritom župan Bajs. Župan Kolar osvrnuo se na riječi međimurskog župana i dodao da nije korektno da sve županije sjevera imaju niži prosjek plaće, bez obzira na višu zaposlenost u odnosu na ostale dijelove Hrvatske i razvijenost infrastrukture.
Podsjetimo, petorica župana prošle su godine u rujnu uputili zajednički prijedlog o osnivanju Savjeta za središnju i sjeverozapadnu Hrvatsku s kojim vjeruju kako će povećati ulaganja na hrvatski sjever, ali i kao jedan od razvijenijih dijelova zemlje staviti kao jedan od prioriteta Vlade.