NJEMAČKA IPAK ZABRANJUJE DIZELAŠE Hoće li Hrvatsku preplaviti jeftini auti?

Njemački savezni upravni sud u Leipzigu donio je danas presudu da se u njemačkim gradovima može zabraniti vožnja dizelskim automobilima starijih godišta. Riječ je o dizelašima proizvedenima do ekološke norme Euro6 koja je na snagu stupila 2015. godine. Index.hr je o ovoj temi popričao s Matijom Lovrecom, glavnim urednikom emisije TV Automagazin.

‘Njemačka neće zabraniti sva dizelska goriva jer bi to značilo zabranu i na kamionetima i na autobusima, pa čak i na željeznicama. Riješit će se dizelaša starijih godišta, kao što su već učinili s onima proizvedenima prije 2005. godine’, kaže Lovrec. Odluka se zasad odnosi konkretno na Stuttgart i Düsseldorf, ali i na ostalih 70 gradova u Njemačkoj gdje vrijednosti dušikovih oksida višestruko premašuju dopuštene granice.

‘Balkan je grobnica rabljenih automobila’
Lovreca smo pitali što ta odluka znači za tržište automobila u Hrvatskoj, odnosno hoće li jeftini dizelaši preplaviti naše tržište?

‘Balkanske zemlje su grobnica rabljenih automobila. Primjerice, kupac misli da će automobil s 400.000 prijeđenih kilometara biti snažan i potrajati, no neće. Činjenica je da smo postali smetlište rabljenih automobila i tako će biti sve dok ne uvedemo godišnji porez na emisiju CO2’, kaže Lovrec.

‘Kod nas se uvoze stare krame. Vozni park nam je prestar, ne poduzima se ništa po tom pitanju i kupca se često pokušava ‘preveslati’. S druge strane, prođete tehnički pregled za 100 kuna i nikome ništa. Sve dok će sustav tako funkcionirati, bit će i jeftinih automobila. S manjim trošarinama i većim subvencijama za kupnju novih automobila, moguće je promijeniti izgled domaćeg voznog parka’, rekao je Lovrec za Index.

Prometni stručnjak Marušić: ‘Cijene dizelaša će biti niže, a broj vozila veći’
Svoje mišljenje o utjecaju trenutne dizelaške situacije na Hrvatsku za Index je dao i prometni stručnjak Željko Marušić. On smatra da će zabrana dizelaša u Njemačkoj imati velik utjecaj na naše tržište.

‘Cijene dizelaša će se smanjiti, a broj dizelskih vozila povećati. Još se ne može sa sigurnošću reći o kojem omjeru je riječ, no glavno pravilo je da nema pravila. Bit je u tome da ova odluka nije uvjetovana ekološkim razlozima već čistom zaradom. To je jedan veliki globalni političko-tehnološki ciklus’, kaže Marušić.

‘Smatram da će najveći profit od svega imati njemački trgovci, tako da naši kupci moraju biti na velikom oprezu pri kupnji i novih i rabljenih vozila. U prijevodu, moraju povući ručnu kod kupnje dizelaša’, zaključio je Marušić.

Oko 12 milijuna vozila moglo bi biti pogođeno zabranom
U Hrvatskoj se mjesečno uveze 4000 rabljenih automobila s prosjekom starosti deset godina. Lovrec smatra da je samim time smanjena sigurnost na cestama i povećan broj prometnih nesreća. Također, mišljenja je kako naftni lobi gura benzin jer je jeftiniji i pristupačniji zbog toga što dizel nije prvi dobiveni derivat iz sirove nafte, već se mora pročistiti.

Savezna vlada Njemačke je prije nekoliko dana najavila kako planira donošenje zakona koji bi omogućio zabranu prometa “prljavim” dizelašima na određenim prometnicama. Gradovi su odbacili ovo rješenje tvrdeći da je logistički neizvedivo. Predstavnici politike su dosad ustrajali na pronalasku rješenja koje bi isključilo zabrane vožnje poput pojačanih ulaganja u gradski prijevoz.

Zabranom dizelaša u Njemačkoj moglo bi biti pogođeno oko 12 milijuna vozila. Koliko njih će završiti u Hrvatskoj, ostaje vidjeti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije