KRITIKE NA SPOT HTZ-a Hrvatska nije samo more, Hrvatska je i Međimurje

Hrvatska turistička zajednica je u Londonu, na World Travel Marketu, premijerno prikazala novi spot ‘Croatia full of life’ čiji je primarni cilj promocija Hrvatske kao turističke destinacije. Najveći dio spota pripao je, očekivano, Jadranu, dok se tek Zagreb i Slavonija spominju kao kontinentale destinacije.

Međimurska županija nije ni na koji način zastupljena, što je mnoge turističke djelatnike i građane zasmetalo.

Upitali smo čelne ljude Turističke zajednice Međimurske županije, Matiju Posavca i Turističke zajednice grada Čakovca, Stjepana Kovača te Nikolu Budišu PR-ovca za turizam i pokretača Lovely Međimurje projekta: Kako vi gledate na novi spot i činjenicu da u njemu nema ni jednog kadra, ni jedne posebnosti i destinacije iz Međimurja, a poznato je da međimurski kraj obiluje prirodnim ljepotama? Svi se slažu da je spot kvalitetan, no smatraju da je Međimurje zaslužilo da bude njemu.

Matija Posavec – međimurski župan i predsjednik Turističke zajednice Međimurske županije

‘Hrvatska nije samo more, Hrvatska ima snažan i uspješan kontinent, puna je raznolikosti u svakom svom kutku i neshvatljivo je zašto je Hrvatska turistička zajednica odlučila veliki dio tog istog kontinenta izostaviti u predstavljanju našim potencijalnim gostima. Hrvatska je itekako puna života i u Međimurju, Varaždinskoj županiji, Podravini, u Prigorju, redom nagrađivanim destinacijama po svojim prirodnim i kulturnim ljepotama, uspješnim manifestacijama i destinacijama.

Samo u novijoj turističkoj uspješnoj priči Međimurje je u dva navrata ponijelo titulu Europske destinacije izvrsnosti, Špancirfest je turistički događaj godine, a i međimursko Porcijunkulovo, baš kao i Renesansni festival Koprivnica, sve posjećeniji i vidljiviji na hrvatskoj turističkoj karti.

Na ovaj se način umanjuje rad svih turističkih djelatnika, također redom nagrađivanih u svim prigodama pa tako i onima HTZ-a, te izostaje poštivanje tradicije i izvornosti koje itekako njegujemo. Iako Međimurje možda nema more i većinu sunčanih dana u godini, ono što naš turizam izdvaja od drugih to je želja, ambicija, vrijednost naših ljudi koji žele stvoriti turistički proizvod i koji su u svojoj svijesti shvatili da jedino na taj način možemo biti još prosperitetnija zemlja u cjelini. Svakako će Turistička zajednica Međimurske županije na tu temu reagirati prema Hrvatskoj turističkoj zajednici i tražiti objašnjenje.

Stjepan Kovač – gradonačelnik Čakovca i predsjednik Turističke zajednice grada Čakovca

‘Smatram da je spot uistinu kvalitetan te da odlično predstavlja dijelove lijepe naše. Namjerno naglašavam dijelove, jer kao što ste zamijetili, Međimurje i sjever Hrvatske nisu zastupljeni u niti jednom jedinom kadru. To je posve nedopustivo, rekao bih i sramotno te predstavlja veliki udarac za svakog turističkog djelatnika u Međimurju i sjeveru Hrvatske, svakog vlasnika OPG-a i obrtnika koji svojim radom predstavlja Hrvatsku i doprinosi državnom proračunu.

U Čakovcu poseban naglasak stavljamo na turizam koji mora biti aktualan 365 dana u godini i zato smo iz godine u godinu bogatiji za različite manifestacije i događaje. Podsjećam da je ovogodišnje Porcijunkulovo u srcu ljetne turističke sezone posjetilo više od 300 000 ljudi, dok susjedni Varaždin također bilježi fenomenalne rezultate. Mislim da smo iz godine u godinu sve bolji, kvalitetniji i raznovrsniji sa svojom ponudom i ovim puta želim zahvaliti svim građanima koji svesrdno sudjeluju i podržavaju sve ono što radimo.

Ovakav potez Hrvatske turističke zajednice neće nas obeshrabriti, dapače, nastavit ćemo raditi još marljivije i bit ćemo još uporniji. S druge strane, Hrvatska se osobito ponosi uspješnim sportašicama kao što je Sandra Perković, Sara Kolak i Blanka Vlašić i posve je nevjerojatno da se niti jedna nije pojavila u spotu. S obzirom na to da je riječ o spotu koji će nas predstavljati u svijetu, možemo li se zapitati što to govori o ravnopravnosti spolova u Hrvatskoj? Riječ je o propustu koji se nikako ne smije događati.’

Nikola Budiša – PR za turizam i pokretač Lovely Medjimurje projekta

‘Video spot kao video spot je sasvim dobar, iskorištene su poznate ličnosti na koje se ljudi vežu i prepoznaju ih više nego samu destinaciju. Mnogo ljude je čulo za Hrvatsku jer znaju za Luku Modrića, Marija Madžukića, itd. i taj dio kao i sam video mi se sviđa. Video spot je rađen s namjerom prezentacije na World Travel Marketu u Londonu i njegovo trajanje je više od 2 minute gdje se pokazuju sve regije Hrvatske.

Upravo iz toga razloga mi nije jasno kako se nije našlo Međimurje kao regija koja kameri može ponuditi brdo atraktivnih kadrova, a nije se našlo kao ni mnogo puta do sad. Međimurja nema ni na Turističkoj karti na stranicama Hrvatske turističke zajednice. Uvijek volimo raditi veliki populizam kad primimo neke nagrade, a pitanje je težine tih nagrada i koliko one uopće znače, ako ih se kasnije ne koristi na kvalitetan način.

Life Class i toplice su pozitivan primjer koji radi na promociji destinacije, regije i lokalnih proizvoda i njima treba uručiti brdo nagrada za više polja, jer znaju kad i kako privući one koji će privući druge, a to je primjer priprema Hrvatske nogometne reprezentacije i mnogi drugih, ali i dolazak stranih turista.

U slučajevima promocije i lobiranja da Međimurje stane na neku turističku kartu su institucije zakazale definitivno, to je njihov posao, bez da se itko ljuti, ali neke stvari po tome pitanju bi trebale biti bolje, a uvelike bi pomogle svim dionicima turizma.

Nije tu u pitanju taj spot, već konstantno lobiranje za prisutstvom Međimurja ili kompletnog sjevera kao destinacije prema HTZ-u, jer konstantno zanemarivanje od strane HTZ-a se jednostavno ne smije dopustiti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije