Miljenko Blažeka (33) iz Preloga jedan je od uspješnih gimnazijskih profesora koji svojim znanjem i pristupom obrazovanju utječu na brojne učenike. Ovaj profesor mentor matematike i informatike radi u čakovečkoj Gimnaziji Josipa Slavenskog te je i voditelj Županijskog stručnog vijeća nastavnika informatike srednjih škola Međimurske županije.
Vrlo je aktivan i u organizacijama civilnog društva kao predsjednik Međimurskog informatičkog kluba Čakovec, predsjednik Nadzornog odbora Hrvatskog saveza informatičara, predsjednik Nadzornog odbora Mladih informatičara Strahoninca i zamjenik predsjednika Zajednice tehničke kulture Međimurske županije.
Uza sve to ostaje mu i vremena za njegov omiljeni hobi, biciklizam, a i u tom se području značajno angažirao kao predsjednik biciklističke Udruge Laganini Prelog.
Odabrao nastavničku ulogu umjesto inženjerske
Kada danas pogleda u prošlost, Miljenku je jasno da se zapravo već na samom početku fakulteta vidio jedino u nastavničkoj ulozi, a kako su ga oduvijek privlačili prirodoslovni predmeti pa je i tijekom svog gimnazijskog školovanja osvajao nagrade na županijskim i državnim natjecanjima, znao je da mora krenuti u tom smjeru.
Odlučio se za studij matematike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te je vrlo brzo prevagnuo nastavnički smjer naspram inženjerskog.
– Već sam na fakultetu bio demonstrator iz određenih kolegija te zarađivao džeparac, no nisam se vidio u daljnjem istraživačkom radu na fakultetu. Više me privlačila edukacija. Kada je nakon prve godine trebalo odabrati smjer, odlučio sam se za nastavnički – govori nam Miljenko.
Prvo zaposlenje u najboljoj međimurskoj školi
Diplomirao je sa svega 22 godine, odslužio civilni vojni rok, a nakon toga se oslobodilo radno mjesto za koje se ni trenutka nije dvoumio treba li ga prihvatiti. Tako je postao nastavnik u Gimnaziji Josipa Slavenskog, koju je nekada i sam pohađao.
Ipak, priznaje da su mu počeci bili pomalo neobični.
– Bilo je neobično dojučerašnje profesore zvati kolegama i prijeći na “ti”. Još je neobičnije bilo čuti ih kako govore kajkavski u neformalnim druženjima. Bilo je i kolega koji su me u prvim danima zamijenili s učenikom pa me “tjerali” van iz zbornice – prisjeća se Miljenko.
Od prvog dana nastojao je svojim učenicima što bolje približiti matematiku i informatiku, te im ujedno ukazati na njihove mogućnosti primjene u svakodnevici, ali i gotovo sigurnog zaposlenja u budućnosti. Ovo potonje trebao bi, prema našem mišljenju, raditi veći broj profesora.
– Trudim se nalaziti primjere iz svakodnevnog života i koristiti tehnologiju u nastavi. Svakim danom sve više raste osviještenost o važnosti STEM-a (Science Technology EngineeringMath) za budućnost i razvoj civilizacije, a to polako prepoznaju i učenici – ističe Miljenko.
Niz karijernih uspjeha
Sa svojim je gimnazijalcima ostvario i iznimne rezultate na županijskim i državnim natjecanjima, a posebno je ponosan na jedan projekt.
– Sudjelovali smo u projektu ‘Matematika između realnog i virtualnog’ sufinanciranog od strane Europske unije u kojem smo u suradnji sa zagrebačkim gimnazijama, XV. i II., te vinkovačkom gimnazijom M. A. Reljkovića pokušali približiti matematiku učenicima kroz primjere iz svakodnevnog života i uz pomoć tehnologije – govori nam Miljenko.
Ništa manje nije angažiran ni izvan nastave pa kao član informatičkih udruga sudjeluje u projektima edukacije djece u području informacijsko-komunikacijskih tehnologija uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja, Međimurske županije i Grada Čakovca. Ekipa čiji je voditelj drži drugo mjesto u državi na Hrvatskom otvorenom natjecanju iz informatike.
Sve ga je to dovelo i do stjecanja zvanja profesora mentora, ali i do zaposlenja na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu, gdje je prošle godine držao vježbe iz Statistike na studijima Menadžmenta turizma i sporta te Održivog razvoja.
Jednako kao i gimnazijalcima, studentima je također nastojao ukazati na mogućnosti primjene matematike u svakodnevici, a upravo ga takav pristup i zanimljiva predavanja danas čine jednim od omiljenih profesora svima onima kojima predaje ili je predavao.
Ne krije da uživa u svome poslu.
– Volim prenositi znanje. Kada kod učenika doživite onaj “aha” trenutak, to je neprocjenjivo. Također, tu je i veliku čast, ali i odgovornost ne samo u obrazovanju, nego i u odgoju i oblikovanju mladih ljudi, budućih intelektualaca – kaže Miljenko.
Biciklizam za punjenje baterija
Uz nastavničku ulogu i brojne aktivnosti vezane uz udruge, Miljenku je svaki radni dan popunjen, ali nastoji izdvojiti i što više vremena za svoju obitelj, suprugu i dijete.
Kada pak nije s obitelji, pokušava barem jednom tjedno pronaći vremena za biciklizam i vožnju od barem četrdesetak kilometara kroz predivne pejzaže, kako u našem kraju, tako i izvan njega.
– Prekrasno je biciklom istraživati Međimurje i Podravinu. Vidite detalje koji vam promaknu kad projurite automobilom nekim krajem. Rado se odazivam na rekreativne biciklijade u našoj i susjednim županijama, a jedne sam godine sudjelovao i na Usponu na Zavižan i to je za mene bio daleko najzahtjevnija, ali i najljepša ruta – ističe Miljenko.
Ono što pak mu je posebno drago kada je u pitanju njegov hobi jest to što je tri godine zaredom bio organizator i sudionik akcije “Biciklom za Vukovar” povodom Dana državnosti u sklopu preloške Udruge Laganini.
Akcija je uključivala dvodnevno zajedničko putovanje biciklista, druženje i obilazak znamenitih lokacija na području od Preloga do Vukovara.
Osim u biciklizmu, Miljenko u budućnosti namjerava što više aktivno sudjelovati i u svim područjima koje obuhvaća njegova struka, a najvažnije mu je što kvalitetnije prenijeti znanje na sve sadašnje i buduće generacije djece te im pokazati da prirodoslovne znanosti ne trebaju biti nikakav bauk.