Samo nekoliko dana nakon što su održali radni sastanak u Krapini, te pritom potpisali Izjavu kojom zajednički projekt željeznice upućuju Vladi RH na dopunu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture, danas su župan Međimurske županije Matija Posavec te župani Krapinsko – zagorske županije Željko Kolar i župan Varaždinske županije Radimir Čačiću u Međimurju potpisali Sporazum o suradnji.
Kao jedan od prioriteta ovakvog vida suradnje te zajedničkog nastupa istaknuli su razvoj, izgradnju, osuvremenjivanje, obnovu i održavanje funkcionalnosti željezničkog infrastrukturnog sustava, ali ujedno uz razvoj gospodarstva, obrazovanja te zajedničkog gospodarenja otpadom.
Sa zaključcima ovog susreta i potpisanog Sporazuma, tri će župana zajednički pristupiti predsjedniku Vlade RH i resornim ministrima, na sastanku koji je sazvan za ponedjeljak, 3. srpnja u Požegi.
Zajednički nastup tri župana garantira skoro rješavanje ključnih problema sjevera zemlje
‘Ovo je u proteklih tjedan dana naš drugi radni sastanak upravo zato jer smo si zadali jedan tempo i dinamiku rada, s ciljem da u najskorije vrijeme pokažemo i rezultate.
Zajedno možemo razvijati naše sredine, pogotovo kada je riječ o velikim infrastrukturnim projektima koji su vezani za sve tri županije i u ovom trenutku su ključna tri projekta koji su naš zajednički interes.
Onaj koji je možda zbog najveće udaljenosti od Zagreba najveća potreba Međimurja, svakako je promet i prometna infrastruktura u razvoju cesta i željeznica. Naime mi se u ovom trenutku suočavamo s činjenicom da kroz prometnicu koja spaja dva grada, Čakovec i Varaždin, kroz Nedelišće, Pušćine i Kuršanec, prolazi dnevno 17.0000 vozila.
I onda kada vam 17.000 vozila prolazi naseljima pored škola, vrtića i crkve, onda je to ozbiljan problem, sigurnosni i ekološki, pa ćemo zajedno krenuti u projekt gradnje brze ceste Čakovec – Varaždin.
Ona će ići paralelno uz željezničku prugu, u prvoj fazi s izlaskom prije mosta preko Drave, a u drugoj fazi gradnjom novog mosta ta će se brza cesta nastaviti iz Varaždina prema Krapini.
Druga tema o kojoj smo veoma ozbiljno razgovarali je tema željezničkog povezivanja Međimurja, Varaždinske županije i Zagorja sa Zagrebom. Riječ je o projektu koji je težak oko pola milijarde eura, za koji postoji europski novac, a koji će put od Čakovca do Zagreba evidentno skratiti s 3 sata na samo 50 minuta.
O ovoj temi moramo govoriti jasno i glasno da nas se čuje, treba brzo reagirati, jer je do 9. srpnja otvorena javna rasprava za strategiju željezničkog prometa koju donosi Vlada.
Treća tema koja nam je izuzetno važna je tema prijedloga izjednačavanja prosjeka plaća nacionalnom prosjeku, s obzirom da su sve tri županije u istim problemima, a to je 18-19% niži prosjek plaće od nacionalnog prosjeka, pronalazimo rješenja i elemente kako plaće naših ljudi izjednačiti’, jasan je bio domaćin, međimurski župan Posavec i dodao kako će se sa zaključcima ovog sastanka upoznati vrh Vlade RH u ponedjeljak, 3. srpnja na zajedničkom sastanku ministara i premijera.
Potrebna je jača snaga regija
‘Važno je da ovakvim sastancima i konkretnim dogovorima nastavljamo našu suradnju. Projekt sjevera Hrvatske je projekt svih sjevernih županija, jer je u pitanju ravnopravni regionalni razvoj naše zemlje.
Naime Vlada je donijela projekt Slavonija težak 2,5 milijarde eura kojeg mi apsolutno podržavamo i smatramo da je kao takav potreban za 5 slavonskih županija, no postavlja se pitanje što je sa sjeverom Hrvatske.
Ne može se stalno govoriti da smo mi na sjeveru dobri, da se kod nas puno radi, da ljudi proizvode, da mi izvozimo, ali nam ljudi imaju male plaće. Novac koji je namijenjen izgradnji prometne infrastrukture uvijek ode na neko drugo mjesto i mi smo jednostavno morali reagirati.
Nije neuobičajena praksa u europskim zemljama da Vlada određivanje financijske omotnice prepusti svojim regionalnim jedinicama, pa je vrijeme da nakon Slavonije, napravimo projekt za razvoj sjevera.
To će biti naša inicijativa, zajednička, danas tri županije, sutra četiri ili pet, jer očekujemo da nam se kolege pridruže u tom projektu, kako bi zajednički nastupili prema Vladi i tražili za naše sjeverne županije jednak pristup europskom novcu kao što ga imaju svi ostali. To smo dužni našim ljudima, zbog toga su nas ljudi izabrali’, zaključio je župan Kolar te dodao kako je što se tiče projekta željezničke pruge situacije itekako povoljna, jer je za dio koji je u europskom koridoru 10A građevinska dozvola gotova, financiranje je odobreno, a radovi bi trebali početi kroz koji dan, od Zaprešića prema Zaboku.
Drugi dio koji je također u koridoru, nastavlja, od Zaboka do Krapine nove, također bi izuzetno brzo mogao početi, a nakon toga nastavljamo s projektiranjem dijela pruge koji od Krapine do Jesenja gdje se spaja na prugu Lepoglava i dalje nastavlja prema Varaždinu i Čakovcu.
‘95% europskog novca u Europskoj uniji ide preko NUTS2 razine, ne 9, 19, nego 95%! Ova zemlja nažalost, da li slučajno ili namjerno, formirala je statističke regije koje nemaju blage veze s pameti. Formirala ih je zato da omogući da ipak svi participiraju u europskom novcu i da svi sudjeluju u tome.
Puno bolje od onoga što je potpisala HDZ-ova Vlada, po čemu ni župan Kolar, ni Čačić, ni župan Posavec , a ni ovaj dio oko Koprivnice i Bjelovara ne bi imao pravo ni na jedan euro iz EU fondova jer je Vlada potpisala Sporazum s europskom komisijom gdje mi spadamo u regiju sa Zagrebom i nemamo pravo na europski novac.
To je srećom promijenjeno. Vlade nisu željele snagu regija, nisu željele logiku interesa regija, a sada je ova Vlada prepoznala specifičnosti i potrebe jedne Slavonije.
Dobro, odlično, cijenimo, podržavamo, niti jedna primjedba, čak je dobro odmjeren i novac te je on korektno podijeljen, no mi ovdje poručujemo da želimo isto, ništa više, ali ni ništa manje’, dodao je varaždinski župan Čačić te naglasio kako je zajednički nastup tri županije i tri župana puno važniji, bolji i kvalitetniji nego da svaki župan ide zasebno pokušati ostvariti sve svoje projekte i zadaće.
Župani su uz to razgovarali o povezivanju veleučilišta, obrazovnih institucija, turističkih zajednica, Županijskih uprava za ceste, regionalnih razvojnih agencija, energetskih agencija čiji će voditelji i direktori razgovarati međusobno na posebno organiziranim sastancima, ali ujedno i zajednički raditi te provoditi projekte u svim segmentima.
Stoga su sastanku prisustvovale i ravnateljica Regionalne razvojne agencije Međimurje REDEA-e Sandra Polanec Marinović te ravnateljica Županijske uprave za ceste Međimurske županije Ljerka Cividini.
Kako su naglasili župani, ova je suradnja otvorena i za ostale županije sjevera Hrvatske, i Bjelovarsko-bilogorsku i Koprivničko-križevačku županiju, tako da ovaj kraj Hrvatske može biti predvodnik u jednoj boljoj suradnji.