U OŠ Vladimira Nazora Pribislavec priveden je kraju eTwinning projekt Zero-One. Ovaj dinamičan projekt pun raznovrsnih aktivnosti trajao je cijelu 2016./2017. godinu, a u njemu su sudjelovali učenici četvrtih razreda, polaznici izannastavne aktivnosti eTwinneri koju vodi učiteljica informatike Iva Naranđa.
Radom na projektu Zero-One učenici su na zabavan način upoznali jedan od osnovnih pojmova u informatici, bit. Surađujući s partnerima iz drugih država, učeći kroz igru i razne zabavne aktivnosti, učenici su razvijali ključne kompetencije, naročito komunikaciju na stranom jeziku i digitalnu kompetenciju, te upoznali značenje i važnost bita.
Naše učenike željeli smo od rane dobi potaknuti na sigurno i kreativno korištenje računala i interneta. Stvaranjem privlačnog okruženja nastojali smo preobraziti iskustvo učenja naših učenika, zaintrigirati ih i razvijati njihove vještine uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije korištenjem Web 2.0 alata i alata za proširenu stvarnost.
Prva projektna aktivnost obuhvaćala je međusobno upoznavanje partnerskih škola i provedbu inicijalnog upitnika putem Google obrasca. Ovim upitnikom željeli smo saznati jesu li naši učenici već čuli za pojam bit i neke s njime povezane pojmove.
Drugi zadatak bilo je kreiranje loga projekta i biranje najboljeg loga između učeničkih radova svih partnerskih škola. Za izradu loga učenici su koristili drvene bojice, flomastere i kolaž te skenirali svoje radove. Učenici su napravili logoe projekta i na računalu, pomoću alata Online Logo Maker. Na TwinSpace forumu dogovorili smo pravila natjecanja, a zatim smo glasovali pomoću alata Tricider.
Nadalje, učenici su potaknuti na upoznavanje binarnog zapisa pomoću infografike napravljene alatom Canva, u verzijama na hrvatskom, grčkom i turskom jeziku. Početkom prosinca 2016. eTwinneri su predstavili učenicima četvrtih i trećih razreda te njihovim razrednicama aktivnosti na eTwinning projektu Zero-One provedene tijekom listopada i studenoga 2016. Uz prikladno uređen pano u holu škole učenici su pročitali kratke tekstove o pojedinim projektnim aktivnostima, a nakon toga svi eTwinneri podigli su svoje radove s porukom koju su dekodirali s Canva infografike – YOLO.
Tijekom prosinca 2016. surađivali smo na našem trećem zadatku pod nazivom Code Bucket Challenge. Kreirali smo međunarodne timove učenika. Svaka škola podijelila je svoje učenike u četiri tima s nazivima KiloByte Team, MegaByte Team, GigaByte Team i TeraByte Team. Svaki tim pripremio je po četiri zadatka za istoimene timove učenika iz partnerskih škola i postavio ih na zajedničkom Cacoo dijagramu.
Zatim smo rješavali izazove koje su za nas pripremili partneri. Radom na ovom zadatku učenici su na zabavan način upoznali binarni zapis, Morseov kod, QR kod i bitmape. Za potrebe ovog zadatka kreirali smo i zajednički Symbaloo webmix. Naši eTwinneri izradili su novogodišnju čestitku za partnere pri čemu su koristili binarni zapis, Morseov kod, QR kod i bitmape.
Tijekom siječnja i veljače 2017. učenici su upoznati s proširenom stvarnošću i alatom Aurasma. Učenici su najprije pripremili animacije napravljene programom FotoMorph. Teme su bile vezane uz našu školu (Vladimir Nazor, Feštetići i dvorac Feštetić), a povodom Dana sigurnijeg interneta osvrnuli smo se i na problematiku objavljivanja fotografija na internetu i digitalne tragove.
Učiteljica informatike pripremila je motivirajući primjer za učenike, auru o međimurskom konju čime smo partnerima pokazali našu autohtonu pasminu konja. Učenici su upoznati s osnovnim mogućnostima alata Aurasma u kojem su kreirali aure. Napravljena su i dva kratka vodiča s uputama za pregledavanje auri.
Krajem ožujka 2017. u školi je održana druga po redu prezentacija projektnih aktivnosti. Učenicima trećih i četvrtih razreda, učiteljicama i pedagoginji predstavljene su aktivnosti provedene u razdoblju od prosinca 2016. do kraja veljače 2017., Code Bucket Challenge i proširena stvarnost.
Tijekom ožujka i početkom travnja radili smo na zajedničkoj priči o planetu nazvanom Zero-One. Ilustracije priče učenici su napravili u programu IrfanView. Na pripremi zajedničke priče ‘Planet Zero-One’ škole su surađivale pomoću RealTimeBoarda, a priča je objavljena kao e-book. Početkom lipnja 2017. eTwinneri su iznenadili svoje razrednice i školsku knjižničarku darovavši im tiskane verzije priče ‘Planet Zero-One’.
Krajem travnja počeli smo rad na izradi online igri. Napravili smo dva Kahoot! kviza u verziji na hrvatskom i engleskom jeziku: ‘Zero-One’ i ‘Naši projektni partneri: Grčka i Turska’. U alatu ProProfs Brain Games napravili smo online igre vješala, osmosmjerku i Jigsaw puzzle. Nekoliko učenika napravilo je Jigsaw puzzle s logoima koje su napravili učenici iz Grčke i Turske, te su ih samostalno objavili na projektnom dnevniku TwinSpacea.
Posebno zanimljivi bili su eTwinning Live Eventi, online događanja tijekom kojih su učenici iz Grčke, Turske i Hrvatske zajedno igrali natjecateljski Kahoot! kviz ‘Zero-One’. Ovaj kviz nastao je uslijed suradnje svih pet partnerskih škola, svaka škola pripremila je po tri pitanja za zajednički kviz. Tijekom ovih online susreta uz igru smo provjerili znanje naših učenika i odlično se zabavljali. Online susreti realizirani su pomoću Adobe Connecta.
Učenici i učiteljice ispunili su online upitnike za evaluaciju projekta za što smo koristili alat SurveyMonkey, a rezultate prikazali u prezentaciji. Na samom kraju nastavne godine, prilikom Dana škole 13. lipnja 2017., eTwinnerima su za uspomenu podijeljene projektne kartice s pregledom svih aktivnosti.
Projekt su pokrenule učiteljice Iva Naranđa i Georgia Lascaris iz Grčke, a odmah su se pridružile Irene Papadopetraki iz Grčke i učiteljice Bilge Varel i Elif Gençosmanoğlu iz Turske. Detaljnije o projektnim aktivnostima i učeničke radove možete pogledati na mrežnim stranicama Osnovne škole Vladimira Nazora Pribislavec i TwinSpaceu projekta Zero-One.