USPJEH Kako je čakovečka tvrtka ušla u Klub najjačih na svijetu

Čakovečka IT tvrtka Media-Soft uspjela se uzdići od malog obiteljskog poduzeća do jednog od vodećih svjetskih igrača na tržištu upravljanja odnosa s klijentima u farmaceutskoj industriji.

Media-Soft danas surađuje s farmaceutskim divovima poput Bayera, Pfizera i Gedeon Richtera te čak 94 posto prihoda ostvaruju izvan Hrvatske. O globalnom uspjehu te lokalne IT tvrtke bilo je govora i na nedavnoj IT konferenciji ČIPS u Čakovcu, a Damir Šafarić, direktor Media-Softa, otkrio je za Jutarnji.hr koji je njihov recept za uspjeh.

Čime se Media-Soft bavi i koliko ste dugo na tržištu? S kojim poznatim farmaceutskim tvrtkama surađujete?

– Media-Soft je IT tvrtka koja je fokusirana na CRM rješenja za farmaceutsku industriju. Konkretno, farmaceutske tvrtke temelje svoju prodaju i marketing na našim rješenjima, i to već 21 godinu otkad postojimo. Trenutačno surađujemo s oko 50 kompanija iz više od 30 zemalja, od Čilea do Vijetnama, Latinske Amerike, Meksika i, naravno, kompletne Europe.

Surađujemo sa šest od deset najvećih farmaceutskih tvrtki na svijetu, uključujući Bayer, Pfizer, Merck i mnoge druge. Način suradnje varira, od implementacija sustava u nekim zemljama pa do globalnih implementacija. Ponosni smo i na činjenicu da s nekim tvrtkama, poput Bayera i Pfizera, surađujemo već skoro 20 godina, što puno govori.

Koliko imate zaposlenih ljudi i u kojim sve zemljama poslujete?

– Trenutačno imamo oko 30 stalno zaposlenih ljudi koji rade u našem kampusu koji smo dovršili krajem 2015. godine. Naime, riječ je o trenutačno najmodernijim uredima jedne IT tvrtke na sjeveru Hrvatske. Uz to, nastojimo svoje zaposlenike maksimalno motivirati materijalnim i nematerijalnim kompenzacijama, plaće su više od prosjeka, a uz to smatram kako je naš ured zabavno mjesto za rad tako da je radna atmosfera i ‘vibra’ zasigurno pozitivna.

Iz Čakovca vodimo kompletni posao, što uključuje razvoj aplikacija, korisničku podršku i marketing. Imamo podružnicu u Zagrebu gdje se nalazi dio razvojnog odjela i prodaje. Uz to, imamo dobru razvijenu partnersku mrežu u zemljama poput Meksika, Južnoafričke Republike i nekih drugih gdje je težak direktni nastup preko Čakovca.

Kakvi su vam bili poslovni rezultati u 2016. godini? Koliko posto prihoda ostvarujete na stranim tržištima?

– Generalno smo zadovoljni jer smo rasli oko deset posto u prihodima, što predstavlja dobar rezultat ako se uzme u obzir činjenicu da je Pharma CRM tržište dosta saturirano. Media-Soft od svojih početaka ima jasnu orijentaciju prema izvozu, što dokazuje i struktura izvoza u našem prihodu. Konkretno, oko 94 posto našeg prihoda dolazi izvan Hrvatske.

Vaš CRM sustav nedavno je počela koristiti i Stada Romania. Koliko je još tvrtki sudjelovalo u natječaju za dobivanje tog posla i što vam znači ta suradnja?

– Stada je naš partner već pet godina i s njima imamo zaista sjajnu suradnju i odnos. Koriste naš CRM na mnogo tržišta i dali su nam šansu da se apliciramo i za rumunjsko tržište. Na samom tenderu je sudjelovala crème de la crème Pharma CRM industrije, ali mi smo dobili posao. Dobivanje takvih poslova preko preporuke i odnosa s klijentom doista dokazuje da radimo kvalitetno i u skladu s očekivanjima naših kupaca, a ponekad i više od toga.

Proteklih godina postali ste jedna od vodećih svjetskih IT kompanija u segmentu softverskih rješenja za upravljanje odnosima s klijentima.

– Mi smo danas među četiri najveća Pharma CRM ponuđača na globalnom tržištu, prema analitičkim kućama IDC i Gartner. Prvi put bili smo rangirani u IDC izvještaj za vodeće Pharma CRM ponuđače krajem 2013. godine. Od tog trenutka svake godine iznova potvrđujemo prestižno priznanje da spadamo među najbolje CRM ponuđače u industriji. Štoviše, ako pregledate listu, možete vidjeti da su vodeća tri ponuđača svi iz SAD-a, što nas trenutačno čini jedinim Pharma CRM ponuđačem iz Europe.

Kao lokalna IT tvrtka iz Čakovca, uspjeli ste postići globalni uspjeh. Na koji ste način to uspjeli?

– Smatram da ne postoji univerzalni recept uspjeha koji se može aplicirati u svakom biznisu, no moraju biti zadovoljene neke osnovne pretpostavke. Od početka je Media-Soft orijentiran prema izvozu.

Drugo, imamo dobar proizvod koji su prepoznali naši klijenti i uz pomoć marketinga taj proizvod relativno uspješno plasiramo diljem svijeta. Također je vrlo bitno stalno ulaganje u razvoj i inovacije. Za uspjeh su potrebni i zadovoljni klijenti te je naša korisnička podrška zaista na visokoj razini profesionalnosti u pružanju doživljaja kupcima i rješavanju konkretnih pitanja ili problema.

‘Htjeli smo istaknuti prepoznatljivost brenda na globalnom tržištu’

Nedavno ste unijeli promjene u identitet svog brenda. Kako to da ste se odlučili na taj korak?

– S aspekta identiteta bitno je ponekad osvježiti stvari i brend. Ovo je prva inkrementalna promjena našeg identiteta nakon 15 godina i htjeli smo osvježiti stvari, ali pritom poštovati našu prepoznatljivost, a to je u prvom redu ime Media-Soft.

Unutar Media-Softa razvijen je i startup Storypad. O čemu je riječ i kako napreduje taj projekt?

– Storypad je razvijen na temelju iskustva iz farmaceutskog biznisa za koja smo smatrali da bi mogla biti korisna i drugim industrijama. Riječ je o generičkom SaaS rješenju. Storypad još tretiramo kao startup i dosta smo oprezni oko komercijalizacije, ali ona ide prema planu.

Kakvi su vam planovi za budućnost, pripremate li nove projekte?

– O konkretnim planovima i ciljevima ne možemo pričati, no cilj je učvrstiti našu poziciju na globalnom tržištu tako da dobijemo nove klijente i zadržimo sadašnje. Stoga smo pokrenuli aktivnosti na nekim novim velikim tržištima. Nedavno smo završili i jedan ambiciozan novi proizvod koji je komplementaran na našem CRM-u, rekao je za Jutarnji.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije