U sklopu ERASMUS+ KA1 projekta PEARLS – Preventing Early School Leaving through Inclusive Strategies (Prevencija ranog napuštanja školovanja kroz inkluzivne strategije), devet učiteljica iz Međimurja imalo je priliku boraviti na šestodnevnom tečaju u Budimpešti. Tečaj je trajao od 24. do 29. travnja 2017. Na tečaju su sudjelovale Vesna Perhoč, Simona Borko i Snježana Baksa iz OŠ Dr. Ivana Novaka Macinec, Jasminka Poljanec, Tamara Kronast i Koraljka Bendelja iz OŠ Kuršanec te Senija Zadravec-Kermek, Tanja Oreški i Adela Tompoš iz OŠ Orehovica. Uz učiteljice iz Hrvatske na tečaju su bili i učitelji iz Njemačke i Mađarske.
Koordinatorica tečaja je bila gospođa Meike Jens sa Sveučilišta Leibniz iz Hannovera, radni jezik bio je engleski, a radionice su se održavale u prostorijama centra DocuArt u Budimpešti.
Tečaj je bio podijeljen na tri modula. Voditeljica prvog modula (Schools as Learning Environments – Škole kao okoliš za učenje) bila je Diana Szántó iz zaklade Artemisszio iz Budimpešte. Na radionicama u sklopu tog modula radilo se na prepoznavanju i smanjenju mogućih barijera u školama koje bi mogle dovesti do nejednakih prilika za učenje kod pripadnika nacionalnih manjina, kao što su, primjerice, Romi. Uz to, sudionici tečaja naučili su koristiti Program zajedničkog poučavanja (Cooperative Instruction Program) kojeg je osmislila Elizabeth Cohen sa Sveučilišta Stanford.
Drugi modul, pod nazivom Inclusion of Roma Pupils (Inkluzija romskih učenika) vodio je Ionut Stan iz Rumunjske, jedan od osnivača udruge Gipsy Eye. Govorio je o diskriminaciji Roma u prošlosti i ukazao na to kako je diskriminacija još uvijek vidljiva. Sudionici su razmjenom iskustava naučili kako svim učenicima osigurati jednake uvjete u školama te kako uključiti roditelje u život škole.
Modul Handling Heterogenity in Class (Upravljanje raznolikošću u razredu) vodile su Sandra Moßner i Susan Navissi, učiteljice predmeta Životne vještine (predmet sličan Etici u našem obrazovnom sustavu). Kroz niz radionica, voditeljice su sudionicima pokazale različite pristupe radu u heterogenom razredu, odnosno, kako stvoriti najbolje uvjete za učenje za sve učenike u takvom razredu.
Osim sudjelovanja na radionicama, sudionici tečaja posjetili su Osnovnu školu Losonci u Budimpešti. Tu školu pohađaju učenici koji uglavnom žive u nepovoljnim socijalno-ekonomskim uvjetima i rano napuštaju školovanje. Učitelji i ravnateljica škole veoma su posvećeni tome da sva djeca završe školovanje. Prilikom posjeta školi, sudionici tečaja vidjeli su kako se Program zajedničkog poučavanja koristi u praksi, a upoznali su se i sa školskim sustavom Mađarske.
Sudionice iz međimurskih škola prezentirale su vlastita iskustva i primjere dobre prakse iz svojih škola i zajednica. Prikazale su uvjete u kojima žive Romi na području Međimurja i na koji način ih se uključuje u rad škole i zajednice.
Poseban gost cijelog tečaja bio je Benjamin Ignac, bivši učenik OŠ Orehovica. Benjamin je trenutno zaposlen u Europskom centru za prava Roma u Budimpešti, a na tečaju je sudionicima pričao o svom iskustvu i životu.
Osim novih znanja i razmjene iskustva, sudionici su stekli nova prijateljstva te uspostavili kontakte za buduću suradnju, a sve u cilju daljnjeg unapređenja obrazovanja za svu djecu.