Sutra, 3. travnja, u 6 sati ujutro na snagu stupaju nove, u prosjeku 5 posto više cijene cestarine na dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), pa će tako, primjerice, vozači osobnih automobila koji putuju od Zagreba do Splita, odnosno od ulaza Lučko do izlaza Dugopolje umjesto 174 plaćati sedam kuna više – 181 kunu.
Povećanje cestarina dio je programa poslovnog i financijskog restrukturiranjacestovnog sektora, čiji ukupni dug premašuje 5,2 milijarde eura. U ovoj godini cestarskim tvrtkama, odnosno HAC-u, Hrvatskim cestama i Autocesti Rijeka-Zagreb (ARZ), u ovoj godini na naplatu dolazi 7,8 milijardi kuna, slijedeće 8,2 milijarde, a 2019. godine 9 milijardi kuna.
Odluku o restrukturiranju cestovnog sustava Vlada je donijela sredinom ožujka, a tom je prilikom ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković pojasnio kako reforma ovog sektora kreće jer se ne želi ići u prodaju ili monetizaciju autocesta, a povećanje cestarina je jedna od mjera povećanja prihoda cestara.
Jedinična cijena za prvu kategoriju vozila na dionicama HAC-a, koja sada iznosi 0,46 kuna po kilometru, ujednačit će se s jediničnom cijenom na dionicama ARZ-a, koja iznosi 0,483 kuna po kilometru, pojašnjavaju iz HAC-a.
Povećanje cestarine odnosi se na autocestu A1 Zagreb (od čvora Bosiljevo2) – Split – Dubrovnik, potom autocestu A3 Bregana – Zagreb – Lipovac, kao i autocestu A4 Zagreb – Goričan, A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj, te autocestu A10 Granica BiH – Ploče i autocestu A11 Zagreb – Sisak.
Visina cestarine za korištenje tunela Sveti Ilija, pak, ostaje ista, s obzirom da cijena cestarine za tunel nije bazirana na jediničnoj cijeni po kilometru nego je određena visokim troškovima održavanja tunela, kažu iz HAC-a.
Na Autocesti A4 cestarina za osobna vozila od ulaza Sveta Helena do Brezničkog Huma ostaje na 16 kuna, do Novog Marofa raste s 20 na 21 kunu, do Varaždina s 27 na 28 kuna, a do Goričana će se umjesto 42 plaćati 44 kune.
Od 1. srpnja bi, pak, cestarine na svim dionicama kojima upravljaju državni koncesionari trebale porasti za dodatnih 10 posto, i to samo tijekom glavne turističke sezone, do 30. rujna, iz čega će biti isključeni teretni prijevoznici, autobusi i slično.