Pojavom novih tehnologija i sve većom potrebom za povezanošću i globalizacijom, pametni telefoni su postali naša svakodnevica, pogotovo među mlađom populacijom. Skoro nema nekog tko nije čuo za Facebook ili Instagram i tko dnevno ne koristi slične aplikacije i usluge upravo na svom pametnom telefonu.
Danas postoji puno različitih mobilnih aplikacija, od društvenih mreža do raznih igara koje još od kultne igre ‘Snake’ osvajaju srca starijih i mladih. Po tom pitanju ne kasni ni Mursko Središće, odakle je rodom mladi entuzijast Marko Vraničar koji se odlučio okrenuti mobilnim tehnologijama te kreirati svoju video igru pod nazivom ‘Snappy Mouse Run’.
Dakle, recite nešto općenito o sebi i kako ste uopće došli na tu ideju?
– Krenut ću od obrazovanja. 2013. godine diplomirao sam na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Nakon toga, godinu dana sam bio vanjski suradnik kompanije Nokia Siemens Networks smještene u Zagrebu. Sad već preko 2 godine radim u firmi AVL List GmbH i živim u Grazu.
Iako sam diplomirao elektrotehniku, nekako sam uvijek više težio programiranju, možda najviše iz razloga što mi je još od malena skrivena želja bila izraditi svoju video igru. Ideju za igru dobio sam krajem 2014. godine dok se još uvijek mnogo pričalo o jednostavnoj i zaraznoj igri ‘Flappy Bird’ koja je, takoreći preko noći, postala hit diljem svijeta. Do tada nisam imao mnogo iskustva sa izradom video igara, no želja i volja je postojala, kaže Marko.
Igra je dostupna za Android i iOS platformu, dakle za veliku večinu današnjih pametnih telefona, i u svim zemljama svijeta. O čemu se konkretno radi?
– Igra je jednostavna, nema previše filozofije. Namijenjena je za sve uzraste i brzo se shvati princip na kojem funkcionira. Igrač je u ulozi miša koji trči kroz labirint s ciljem da skupi što više sireva i na osnovu toga ostvaruje bodove. Na putu kroz labirint nailazi na prepreke i zamke koje mora izbjeći. Ukoliko ne uspije izbjeći više prepreka ili miša uhvati zamka, igri je kraj i izračunava se ukupan ostvaren broj bodova. Dodatno, s vremenom miš postaje sve brži, što igraču predstavlja još veći izazov, nadovezao se.
S kojim problemima ste se susreli na putu do ostvarenja?
– S obzirom da je ovo prva takva igra u čiju izradu sam se samostalno upustio bez puno iskustva u tom području, moram priznati da je to bio veliki izazov. Sve je bilo rađeno u slobodno vrijeme, doslovno poslije posla i ‘od nule’. Krenuo sam od učenja i stjecanja novih vještina u različitim grafičkim programima i alatima pa sve do krajnjeg plasiranja na Google Play i App Store. U početku sam najviše vremena provodio tražeći rješenja za neki konkretni problem po forumima i drugim sličnim izvorima u nadi da je već netko rješavao isti ili sličan problem, rekao je.
– Često sam ‘lutao po mraku’ ne znajući koji smjer odabrati i koliko pažnje posvetiti kojoj temi, odnosno koliko duboku ulaziti u materiju. Međutim, nakon izvjesnog vremena, počinje se nazirati svjetlo na kraju tunela pa se kasnije već može i konkretno planirati sljedeći korak. S vremenom postaje sve lakše, ali je uvijek dobro dokumentirati kako se došlo do nekog rješenja jer nakon godinu dana je velika vjerojatnost da se toga više nećete sjećati. Unatoč svim preprekama i izazovima, kad se krene u takav pothvat, dobra je strana da nema pretjeranih početnih ulaganja. Jedino što vam od opreme u početku treba je računalo, pristup internetu i pametni telefon, kaže Marko.
Koji su planovi za budućnost? Je li ovo finalna verzija igre ‘Snappy Mouse Run’ ili se mogu očekivati i nadopune?
Idući korak je skupiti što više povratnih informacija od igrača i na temelju toga razraditi plan za sljedeće verzije. Već sam dobio nekoliko konkretnih prijedloga za poboljšanje i nova verzija igre je već u izradi. Svi koji imaju prijedloge vezane uz igru, što bi je moglo poboljšati i upotpuniti doživljaj igranja, mogu poslati svoje ideje na navedene kontakt podatke. Svaka kritika se cijeni. Vrlo je velika vjerojatnost da će predložene ideje biti implementirane u nadolazećim verzijama, stoga su svi pozvani da se uključe i postanu dio igre, zaključio je Marko.
Svoje prijedloge možete poslati na Markov e-mail ili Facebook stranicu igre.