Osiguranici koji se žele naručiti na pregled kod svog obiteljskog liječnika, ginekologa ili stomatologa, ako žele zatražiti obnovu dugoročne terapije ili doznake, od ovog tjedna to mogu učiniti i putem aplikacije na svom pametnom telefonu.
Kako je HZZO najavio krajem ljeta, aktivirali su aplikaciju koja komunikaciju pacijenta s liječnikom omogućuje putem mobilnog telefona (tableta, računala).
Riječ je o mobilnom portalu kao nadogradnji eHZZO portala za pacijente. Kako ističu u HZZO-u, mobilni portal siguran je komunikacijski kanal, a pritom se ta komunikacija automatski evidentira u kartonu pacijenta. Liječnik će odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.
Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal. Do Nove godine to će biti moguće svim osiguranicima. Po ulasku u mobilnu aplikaciju i slanju, primjerice, zahtjeva za terapijom, liječnik odgovara s “da” ili “ne”, što znači potvrdu da je recept napisan i poslan ili pak dobivate poruku da dođete u ordinaciju.
Dakle, nije riječ o ispisivanju recepta prema pacijentovoj zamisli. Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot-projekta u trajanju od više mjeseci, a ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazale su da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno ponuđenim novim mogućnostima.
Međutim, u dva mjeseca na portal za pacijente prijavilo se tek 2500 osiguranika, dnevno se tim portalom koristi tek 60 do 80 osiguranika što je, s obzirom na ukupni broj, jako malo, no to se pravda vrlo malom uključenošću u sustav eGrađani – u njega je ušlo tek 10 posto građana u Hrvatskoj! Ovaj način komunikacije znači smanjenje gužvi u čekaonicama primarne zdravstvene zaštite.
Do druge polovine 2017. nadogradit će se i jedinstveni kalendar naručivanja pa neće biti moguće za istu pretragu naručiti se u više bolnica.