Kampanja ‘Moje mjesto u zajednici’ postiže rezultate – zajedno možemo bolje

U srijedu, 28. rujna udruga Zora organizirala je okrugli stol ‘Informacija – obveza tijela javnih vlasti i pravo građana’ u sklopu projekta i aktualne kampanje ‘Moje mjesto u zajednici – Neka se moj glas čuje’ u Maloj vijećnici Međimurske županije. Ovim okruglim stolom također su obilježili i Međunarodni dan prava na pristup informacijama.

Udruga Zora od travnja ove godine i predstavljanja rezultata istraživanja prioriteta i potreba građana u Međimurskoj županiji provodi javnu kampanju koja se sastoji od rada na terenu s građanima, edukacija i rada s donositeljima odluka.

Građani su na 16 javnih akcija koje su do sada proveli na raznim lokacijama u Međimurskoj županiji ispunili preko 600 razglednica sa svojim prijedlozima, pitanjima, problemima i rješenjima koji su upućeni većinom jedinicama lokalne i regionalne samouprave i institucijama.

Na ovom okruglom stolu okupili su se predstavnici slijedećih institucija i JLS te udruga kako bi zajednički definirali načine rješavanja najčešćih problema koje građane muče: Međimurska županija, Grad Čakovec, Grad Mursko Središće, Grad Prelog, Općina Pribislavec, Općina Selnica, Općina Belica, Županijska bolnica Čakovec, Hrvatski zavod za zapošljavanje Područni ured Čakovec, Policijska uprava međimurska, Gradsko komunalno poduzeće ČAKOM, Centar za socijalnu skrb, LAG Međimurski doli i bregi, Društvo distrofičara invalida cerebralne i dječje paralize i ostalih tjelesnih invalida Čakovec, Međimurska udruga za ranu intervenciju MURID, Udruga slijepih Međimurske županije, Udruga NOBILIS i organizator Udruga Zora.

Kako je između ostalog svrha jedinica lokalne samouprave zastupati interese svojih građana, od njih su očekivali i prijedloge rješavanja nekih od predstavljenih problema u svrhu poboljšanja života na području Međimurske županije.

Voditeljica projekta Marina Kolar uvela je okupljene u projekt i pripadajuću kampanju, te predstavila dosadašnje rezultate. Do sada je provedeno 16 javnih akcija, 15 sastanaka s donositeljima odluka, 7 sastanaka s udrugama, 4 predstavljanja rezultata, 4 edukacije za građane, a građanima je podijeljeno 1200 brošura koja objedinjuje sva mjesta na kojima se građani/ke sa svojim problemima mogu javiti u Međimurskoj županiji, ali i nacionalno, a možete je pročitati i preuzeti klikom ovdje.

U kampanji je do sada sudjelovalo 18 različitih volontera/ki i 5 članova/ica projektnog tima koji su s građanima na terenu pričali s građanima. Statistika razglednica građana po djelatnostima problema: 1. Komunalna djelatnost; 2. Javna uprava; 3. Socijalna pitanja; 4. Gospodarstvo i zapošljavanje; 5. Slobodno vrijeme; 6. Pohvale; 7. Sigurnost; 8. Promet

Redoslijed po broju zaprimanja razglednica je: 1) Grad Čakovec, 2) Međimurska županija, 3) Gradsko komunalno poduzeće ČAKOM, 4) Policijska uprava međimurska, 5) općine, Grad Prelog i Mursko Središće, a nadalje su tu ostale institucije poput Centra za socijalnu skrb, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Poljoprivredna Savjetodavna služba, sudovi itd.

Svi predstavnici imali su kratko izlaganje o problemima i prijedlozima sa kojima im se najviše građana obraća, te mogućnostima rješavanja istih, a predstavljamo vam neke od njih. David Vugrinec, pročelnik Upravnog odjela za društvene, protokolarne i europske poslove Grada Čakovca naveo je kako su grupirali probleme i rješavaju ih.

Ovaj način komunikacije s građanima omogućio im je da saznaju i neke nove probleme i potrebe, tako da će u proračun za slijedeću godinu uvrstiti više sadržaja za umirovljenike, obnovu određenih kolnika i slično. Za neke probleme već znaju te ih rješavaju svojim tokom i bez da ih građani moraju upozoriti na njih. Naveo je kako je potrebno još puno raditi na informiranju građana kako bi znali što je u čijoj nadležnosti i na koji način pristupiti rješavanju problema.

Matija Posavec, župan Međimurske županije pohvalio je projekt i inicijativu. Smatra da je obraćanje građana županiji, gradovima i općinama u najvećoj mjeri logično, jer je sustav velik i građani su zbunjeni oko toga kome bi se trebalo točno obratiti. Međimurska županija na svojoj je web stranici postavila dio o projektu gdje javno objavljuju skenirane razglednice, te daju građanima odgovor i upućuju ih na nadležne. Više klikom ovdje.

Veliki dio problema riješit će i rješavaju oni sami. Naveo je da je kako će MŽ biti prva županija koja će putem posebne aplikacije imati projekt “Otvoreni proračun” gdje će se građani moći informirati o proračunu MŽ unatrag 3 godine.

Direktorica Čakoma Snježana Tkalčec Avirović spomenula je da je velika većina razglednica usmjerena na Čakom koji je “dežurni krivac” za sve što se tiče komunalnih problema u Čakovcu, no Čakom koji je u vlasništvu grada Čakovca često ne može sam reagirati jer nalog treba dati upravo vlasnik. Svi bi se trebali pažljivije odnositi prema zajedničkoj urbanoj opremi. Nezadovoljni su najčešće građani, dok se stranci dive uređenosti grada i govore nam da uistinu pozitivno odskačemo. Razglednice se zaprimaju, uzimaju u obzir i upućuju Gradu Čakovcu koji nadalje odlučuje o djelovanju.

Radovan Gačal, glasnogovornik Policijske uprave međimurske naglasio je kako unatrag nekoliko godina provode mnogo preventivnih programa kao što je i Mobilni preventivni centar i Sajam prevencije te kako su uvijek otvoreni za suradnju. Gorući problem s kojima se građani obraćaju jesu krađe. Unatoč percepciji građana, policija izlazi na teren za svako kazneno djelo (pa i one ispod 1000kn) i dužni su otkriti počinitelja. Slijedeći problem je mali broj policijskih službenika, a jedna trećina službenika delegirana je na granične prijelaze kojih u Međimurju ima čak 12.

Goran Gotal, predsjednik gradskog vijeća Grada Preloga navodi konkretan poblem koji će riješiti do kraja ove godine, a to je manjak parkirnih mjesta kod Doma kulture koji će riješiti rekonstrukcijom ulice. Prelog se može pohvaliti sa samo 3,2% nezaposlenih, te konstantno osluškuju prijedloge s terena i od građana i udruga te rade na poboljšanju kvalitete života. Neposredni pristup artikuliranja prijedloga ljudi najbolji je način da se održava transparentnost u JLS.

Predstavnici ostalih prisutnih općina i grada Mursko Sredšće ukratko su naveli probleme s kojima se njima građani obraćaju, a koji su zapravo vrlo slični sa već gore navedenima.

Lea Kovačić, predstavnica Društva distrofičara, invalida cerebralne i dječje paralize i ostalih tjelesnih invalida Čakovec navodi kako udruge imaju luksuz da si mogu uzeti vremena za ljude, što institucije često nažalost nisu u mogućnosti. Osobe s invaliditetom kao i starije osobe često su izolirani, ostavljeni, ne znaju na koji način doći do informacija i mi bi trebali dolaziti do njih i i dati im informaciju koju trebaju. Korisnici ne bi smjeli ovisiti samo o dobroj volji i organizacijskoj strukturi udruga civilnog društva, jer ukoliko ta potpora izostane, korisnici će ostati prepušteni sami sebi i to bi trebalo sustavno riješiti.

Vedrana Radmanić, voditeljica LAG-a Međimurski doli i bregi čiji jeprimarni zadatak informiranje i pomoć u svim pitanjima ruralnog razvoja zaključila je kako je najveći problem u svim danas spomenutim poljima nedostatak informiranosti. Stalno se trude informirati građane, a u daljnjim aktivnostime će se potruditi da ih informiraju još bolje.

Marina Kolar, voditeljica projekta zaključila je s činjenicom kako Međimurje ima jako puno usluga koje su već građanima dostupne, a o kojima građani nedovoljno znaju. Građani se trebaju više informirati, a mi im svi zajedno moramo stalno pružati točne i dostupne informacije, te promisliti o novim/starim načinima informiranja kojima bi doprli do više ljudi. Na kraju krajeva – informacija je pravo građana i dužnost jedinica javne vlasti.

Neki od prisutnih institucija najavili su postavljanje kutija za prijedloge građana u vlastite institucije, kao i na vlastite web stranice. Problemi su se krenuli rješavati, a prijedlozi uvažavati. I dalje pozivaju građane da se im priključe na javnim akcijama i ispune razglednicu – u listopadu planiraju mnogo aktivnosti od kojih su neke i zajedničke javne akcije s PUM, predavanje 18.10. s LAGom i Savjetodavnom službom na MESAPU Dopunske djelatnosti na poljoprivrednom gospodarstvu i sufinanciranje iz mjera ruralnog razvoja”, javne akcije srijedom na sajmu i mnoge druge.

Projekt “Moje mjesto u zajednici”provodi udruga Zora sa partnerima Centrom za održivi razvoj (Imotski) i udrugom K-Zona (Zagreb), a podržan je od Fondova Europskog gospodarskog prostora, Kraljevine Norveške i Međimurske županije.

Cilj projekta i pripadajuće kampanje je doprinijeti stvaranju aktivne lokalne zajednice utemeljene na društvenoj jednakosti, socijalnoj pravdi i dobrom upravljanju, u kojoj svaki građanin, a posebice socijalno isključeni građani i oni u riziku od siromaštva mogu i znaju kako ostvariti svoja socijalna i ljudska prava.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije