Bolje nam je učiti na tabletima nego s knjigom. Bolje pamtimo i lakše učimo. Ispričala nam je to Ivona Suhić, učenica 4.a razreda I. Osnovne škole Varaždin.
Škola ima 13 tablet računala i 6 pametnih ploča. Kako bi uspjeli osigurati potrebu tehnologiju, škola se javila na brojne natječaje za donacije i sponzorstva. Najzaslužnija za uvođenje digitalne nastave je učiteljica Tea Pavičić. Kako bi osigurali potrebnu tehnologiju učiteljica je osmislila projekt “Modernizacija rada i osuvremenjivanje nastavnog procesa I. Osnovne škole Varaždin primjenom IKT-a”. Projekt je prošao na sponzorskom natječaju jedne tvrtke koja podržava digitalizaciju škola.
Dobiveni iznos škola je uložila u kupnju tableta, a preostali dio tehnologije koji se koristi za realizaciju projekta donirao je Grad Varaždin, koji je također podržao projekt. Osim toga, učiteljica se u inozemstvu educirala za korištenje novih tehnologija u nastavi.
– Dosad smo iz fondova EU uspjeli izvući oko 14.000 eura za edukacije učitelja. Projekt su podržale dvije tvrtke i Grad Varaždin, dok od ostalih još čekamo odgovor – rekla je Tea Pavičić, koja bi ove godine trebala doktorirati na informacijsko-komunikacijskim znanostima.
Nakon edukacije u Španjolskoj učiteljica Tea Pavičić je stečena prenijela kolegama u školi te ih primijenila na svojim učenicima, pišu 24 sata.
– Ideja je da se tableti uvedu kao pomoćno nastavno sredstvo koje će učenicima učiniti nastavu zanimljivijom i u kojoj će učenici biti puno aktivniji. Učenike želimo dodatno motivirati za obrazovne sadržaje i na taj način utjecati na poboljšanje njihova uspjeha. Također, ovim načinom rada nastojimo nastavu učiniti zanimljivijom, kvalitetnijom i bližom učenicima. Umjesto rješavanja radne bilježnice i zbirke zadataka, učenici vježbaju i rješavaju kvizove uz pomoć tableta i pametne ploče, igraju edukativne igre i istražuju zadane sadržaje putem weba – objasnila nam je Tea Pavičić koja svojim đacima izrađuje kvizove i web aplikacije koji nastavu čine još zabavnijom.
Ova mlada učiteljica već četiri godine radi istraživanja vezana uz djecu i digitalne medije te objavljuje znanstvene radove. Kako bi saznala stvarnu učinkovitost tableta u nastavnom procesu, učiteljica Pavičić napravila je istraživanje kojim je htjela pokazati kako tablet kao pomoćno nastavno sredstvo utječe na motivaciju, uspjeh i aktivnost učenika u nastavi matematike nižih razreda. Ovom temom učiteljica se također bavi i u svojem doktorskom radu.
– Iako je i dosad bila jedan od omiljenih predmeta, matematika je sad učenicima još zanimljivija i bolja te im omogućuje lakše i brže razumijevanje nastavnog sadržaja, aktivnije uključivanje u nastavni proces te učinkovitiju provjeru stečenih znanja s jasnim povratnim informacijama i objašnjenjima. Istraživanje je trajalo jedno polugodište, a uzorak su činili učenici trećih i četvrtih razreda. Ovim istraživanjem dokazalo se da korištenje tableta uvelike utječe na motivaciju učenika za nastavnim sadržajem te da su učenici aktivniji i motiviraniji za rad. Kao najzanimljivije aplikacije pokazale su se Kahoot, Plickers i Socrative – rekla je Pavičić za 24sata.
Osim učiteljice Tee Pavičić, tablete u svojoj nastavi također su počele koristiti i druge učiteljice u školi tako da su u proces osuvremenjivanja nastavnog procesa uključeni gotovo svi učenici nižih razreda. Kako bi se još više educirali i stekli nova iskustva, nastavnici varaždinske škole stalno se javljaju na europske projekte koji će im omogućiti nova stručna usavršavanja u inozemstvu te sudjelovanje na međunarodnim konferencijama i radionicama o novim tehnologijama. Korištenjem tableta u školi zadovoljna je i ravnateljica varaždinske škole Karmen Hans-Jalšovec.
– Upoznali smo i roditelje koji su to prihvatili i rezultati takvog učenja su puno bolji. Svake godine se trudimo uvesti nešto novo. Ne idemo ishitreno, nego se sve dobro priprema i upravo radi toga dio učenika u našu školu upisuje se zbog programa koji nudimo. Radimo na edukacijama za primjenu novih tehnologija te se uključujemo i prijavljujemo za nove projekte – kaže ravnateljica Jalšovec.
Lakše im je raditi u paru
Učenici također ne skrivaju zadovoljstvo korištenjem tableta. Učenica 4.a Ana Strelec kaže da je učenje na tabletu zabavnije jer ne moraju puno pisati, a sve rade u paru, pa ako jedan učenik nešto pogriješi, drugi ga može ispraviti.