Tri su ključna cilja Vlade – smanjiti stopu nezaposlenosti ispod 14 posto, povećati rast BDP-a na godišnjoj razini na 3 posto i pokušati ne oslanjati se samo na velike državne investicije, rekao je ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat u četvrtak na 7. Liderovoj konferenciji o budućnosti obiteljskih tvrtki.
“Velika većina naših trgovačkih društava i obrta, prvenstveno start-upova događa se zbog nužde, a ne zbog poduzetničke ideje. Velika trgovačka društva doživljavaju ili predstečajne ili stečajne procese, raspadaju se, nestaju. Svi ti djelatnici velikih trgovačkih društava, menadžment traže priliku za drugu šansu.
Uskoro ćemo kroz proračun i Poduzetnički impuls pokušati pokazati svima da drugu šansu ne doživljavaju kao sivu zonu, nego kao drugu priliku. Jer i u zapadnom svijetu veliki broj start-upova propada i prije nego što se pretvori u neki ozbiljan biznis”, rekao je Horvat. Najavio je i da će Vlada sljedeći tjedan objaviti smjernice ekonomske i fiskalne politike.
Istaknuo je i kako premijer Tihomir Orešković već tri tjedna pokušava riješiti administrativne prepreke, odnosno stvoriti partnerski odnos između državne administracije i poduzetnika. “Oreškoviću je jasno tko stvara novu vrijednost i puni proračun i prihodnovnu stranu”, rekao je Horvat, poručujući kako poduzetnici konačno moraju doći u fokus zbivanja. Najavio je i kako će se sredinom idućeg tjedna sresti s gospodarskim predstavnicima Bavarske i Baden-Württemberga s ciljem razmjene iskustva.
Govoreći o temi konferencije, obiteljskim tvrtkama, Horvat je kazao i kako pametni vlasnici poduzeća nakon nekog vremena, kada ta poduzeća dovoljno stasaju, vodstvo prepuštaju profesionalnom menadžmentu.
“Znati se snaći danas u hrvatskom poduzetništvu pravo je umjeće, sposobnost i vrlina”, kazao je Horvat, dodajući kako po prvi put nakon dugo vremena ministar poduzetništva i obrta dolazi iz realnog sektora. Sudionici 7. Liderovoj konferenciji o budućnosti obiteljskih tvrtki raspravljat će se i o mjerama koje se očekuju od države, izlaznim strategijama vlasnika, pitanjima kao što su utvrditi vrijednost tvrtke te koji su modeli uređivanja međusobnih odnosa u razdoblju tranzicije, itd.